header afbeelding

Roemenie

Depot Cluj-Napoca

Vanuit ons depot in Cluj-Napoca worden arme mensen voorzien van voedsel, kleding en eventuele financiële steun.

Apotheek

apotheekWe hebben een apotheek voor mensen die hun medicijnen niet kunnen betalen. Indien voorradig, worden deze medicijnen gratis verstrekt. De medicijnen komen uit Nederland (retour medicijnen die ingeleverd zijn bij apotheken en een exp. datum hebben van minstens nog een half jaar) en verder partijen van de farmaceutische industrie. De medicijnen worden uitgeleverd door een gediplomeerde apotheker en er is een dokter voor uitleg en second-opinion.

Evangelisatie

Iedere woensdagmiddag is er bijbelstudie. Mensen die om hulp komen, wordt gevraagd hieraan deel te nemen. Er is een ruim gesorteerde christelijke bibliotheek en er zijn ook Bijbels voorradig.

Sociaal programma

Medische studenten gaan als vrijwilligers de probleemgezinnen bezoeken en maken met hen een plan om uit de problemen te komen. Er is ook een nieuwe opzet gemaakt voor kinderen, aan wie spelenderwijs waarden en normen worden geleerd, tijdens spelletjes en zomerkampen.

Overige hulp

We geven nog altijd hulp bij het bouwen van kerken en het inrichten van scholen, alsmede hulp aan gehandicapten.

zomer 2018
In juni en september hulpgoederentransport incl. twee houten woningen bouwen in Roemenië

ANBI-instelling

anbi Stichting Hulpverlening Medechristenen is aangemerkt als ANBI-instelling. De giften aan onze stichting zijn fiscaal aftrekbaar.